joi, 7 octombrie 2010

DAR DIN DAR SE FACE RAI

Sa lasam milostenia si dragostea sa inunde inimile noastre:

"Ma numesc EGYED PETRU nascut 28.12.1974. Sufar de DISTROFIE MUSCULARA PROGRESIVA CONGENITALA si multe altele, REUMATISM am dureri ingrozitoare cind se schinba vremea, am probleme si cu FICATUL de cind am avut HEPATITA, de multe ori imi este foarte rau de la mincare, ar trebui sa tin regim dar nu-mi permit.

POVESTEA MEA

Ma-m nascut in 28.12.1974, la virsta de 9 luni cind incepeam sa merg pe picioare m-am inbolnavit de APRINDERE DE PLAMINI si dintr-o injectzie gresita a inceput calvarul vieti mele, Am fost la o gramada de medici la vremea aceia dar nimic. La 7 ani , parinti m-au dus la SCOALA AJUTATOARE NR.9 din LOCALITATEA JUCU JUD. CLUJ, clasa 1, dupa doua trimestre de scoala mi-a decedat una din surorile gemene si la cateva luni de zile MAMA de CANCER LA CREIER , am ramas orfani 3 copii, eu 7 ani, fratele meu 4 ani si sora noastra 9 luni. Pe mine si fratele meu ANDREI ne-a luat BUNICI din partea MAMEI sa ne creasca si pe sora noastra ANA-MARIA a crescut-o o sora de a MAMEI, pe tata nu la interesat de noi, el avea alte preocupari, femeile astea contau pentru. tata nu noi.La 3-4 luni dupa decesul MAMAI, TATA deja era cu o femeie, el era liber si fara copii ca noi eram la BUNICI. Urmatorul an scolar am inceput tot din clasa 1 la JUCU. La JUCU a fost foarte, foarte greu mai ales IARNA, am rabdat foarte mult frig si foame si uneori si bataie de la TOVARASI PROFESORI, copii mai mari si de la BRANCADERI pentru. ca eram TIRITOR, si nu puteam sa merg in patru labe distante mari, ca sa nu trebuiasca sa ne care iei in spate, de multe ori mi-am dat felul 3 la alt baiat mai sanatos ca sa ma care in spate si mai scapam de bataie. IARNA era foarte frig in dormitor, ne dadeau doar daua paturi sa ne invelim si ne era frig, de acolo mise trage reumatismul cred ca, dadeau putina caldura doar SANBATA seara cind faceam baie toti copii din scoala (o data pe saptamina) Cu mincarea era la fel foarte putina, doar la amiaza ne mai saturam in rest eram tot flaminzi. In tinpul scolii eram la scoala si in vacante eram la BUNICI. In vare anului 1986, BUNICI s-au inbolnavit BUNICA a parelizat la pat si nu mai putea sa aiba grija de noi, si ne-a dat inapoi la tata care intre tinp sa recasatorit cu o femeie cu 3 copii si locuia in comuna MIHAI-VITEAZU JUD. CLUJ stateam doar in vacanta la tata si acolo la tata a fost foarte rau, stiti ce greu e cu mama vitrega si nici sa nu poti unbla? Uni poate stiu dar ce-i mai multi habar nu au. La TATA era aproape acelas regim ca si la scoala, ma-m obisnuit foarte repede, foame, uneori si batae (mai rar decit la scoala dar era ). In prima vacanta la TATA, chind ma dus inapoi la scoala eram plin de paduchi si rideau copii de mine, ( nu ca eram singurul cu paduchi ) .De multe ori am luat batae nevinovat eu si fratele meu la fel, dar copii la mama vitrega nu stiau ce e bataia si ce e mai rau chiar TATA ne batea din cine stie ce motive inventate de mama vitrega. In 1987 au venit niste DOCTORI de la Cluj sa ne consulte pe toti copiii de la scoala ( asa credeam noi, dar iei cautau cobai pentru. experimente, m-am convins mai tirziu de asta) Unul dintre DOCTORI, dupa ce ma consultat, ma intreaba pe mine, vrei sa mergi pe picioare? (era visul meu sa pot sa merg, sa nu ma mai rog de nimeni) i-am raspuns DAA. acelas lucru ia intrebat si pe alti am aflat mai tirziu. Eram in clasa a 5 a. Mi-a spus DOCTORUL , ca sa-i zic la tata sa ma duca in vacanta la SPITALUL DE RECUPERARI DIN CLUJ. De-abia asteptam sa vina vacanta ca sa merg la spital sa ma vindec sa fiu sanatos ca alti copii. A venit vacanta, a venit tata dupa mine si i-am spus ce a spus DOCTORUL ala, s-a dus la tovarasul director la intrebat despre ce i-am spus eu, directorul i-a spus ca am sanse sa pot unbla si sa ma duca la la SPITALUL DE RECUPERARI, zis si facut. M-a dus la spital si am fost internat la DOCTOR VASILESCU DANA, acolo a inceput alt calvar pentru. mine. Eu nu putean sa-mi indrept picioarele de la genunchi, mi-au pus greutati legate de picioare pe scripet, ma dureau picioarele ingrozitor de tare, toata ziua plingeam de durerile ce le aveam la picioare noaptea ma lasau sa dorm si eu . Am plins foarte mult acolo mi-au sacat lacrimile. Dupa un tinp daca au vazut ca nu mise inting picioarele au mai adus si doi saculeti cu nisip si mi-le puneau pe genunchi, durerile erau si mai grele, asa mau chinuit vreo 3 luni de zile, ma mincau picioarele ca m-au facut pe picioare cu ceva material era tifon cauciucat, in 3 luni nu am facut baie nici o data, ma manca tot corpul si mai ales picioarele ma scarpinam cu furculita unde ajungeam eram tot rana pe picioare. Cum nu facusem baie trei luni in spital si nici nu ma intrebat nimeni daca am facut baie sa-u nu, ma-m umplut si de paduchi si na observat nimeni si nici eu nu am spus la nimeni de rusine, uneori ma minca capul de imi vinea sa-mi trag jos pielea din cap. Intr-o dimineata cand nu mai puteam i-am spus la o asistenta ce am la picioare, sa uitat si au venit si mi-au taiat alea jos de pe picioare. Am putut face baie insfarsit, am stat mai mult de doua ore in apa, aveam voie sa ies afara, sa ma plinb prin spital, eram bucuros ca eram liber intr-un fel spus. Bucuria asta nu a durat prea mult, pentru. ca doamna doctor a decis ca eu trebuiesc OPERAT la piciorul drept prima data. Imi era frica da operatie, si am aflat ca daca ai seara temperatura 37 de grade nu te opereaza a doua zi, ceva bani aveam si mancam inghetata rece ( polar asa era atuncea era in hartie era cea mai ieftina) in fiecare zi mancam 2-3 inghetati si asa am aminat o perioada operatia, dar s-au terminat si bani si nu am scapat de operatie (de ce tie frica nu scapi) Prima data mi-a facut doua operati la tendoane si dupa doua saptamani inca una linga genunchi in total 3 operati. In sfirsit piciorul meu era drept, am stat doua luni cu ghips. Chind au luat jos ghips-ul ma durea piciorul chind incercam sa-l indoi foarte tare, am facut recuperare dar nici un rezultat favorabil . Inainte de revelion 1987-1988 m-au lasat acasa, Dupa doua luni am mers inapoi la spital, dar doctorita n-ea spus ca nu are paturi libere si multe minciuni, eu intre tinp am ajuns si mai rau de cat eram inainte, nu mai puteam sa merg nici in patru labe, spatele mi sa deformat cu timpul din cauza ca nu puteam sta drept si din cauza durerilor. Sa spulberat visul meu de a merge (astepti bine si primesti mai rau) In toamna anului 1988, tata m-a dus inapoi la JUCU primul trimestru, dupa operatii dada nu mai puteam indoi piciorul drept, nici nu mai puteam merge in patru labe de loc, BRANCADERII nu ma intelegeau de loc (si nini pe alti ) ziceau ca ma-m facut puturos si astept sa ma care ei in spate, na-m sa-l uit nici o data pe NEA VASILE ( era brancader ) imi dadea niste castane de vedeam numai stele verzi si era foarte dureroase, si in al doilea trimestru directorul scoli ia spus ca deageaba mai fac scoala ca meserie tot n-am sa pot invata, si numai ma chinui pe acolo. Tata s-a sfatuit cu nevasta lui si au hotarit ca sa ma scoata de la scoala, si nu mai trebuia sa plateasca alocatia mea la stat asa ramaneau lui. Eu ma-m bucurat foarte mult ca nu mai trebuiam sa merg la DOFTANA ( asa-i spune-am noi la scoala de la JUCU) In 1991, TATA sa certat cu mama vitrega, sa-u despartit si ne-am mutat inapoi in localitatea BOGATA JUD.CLUJ, in casa construita de TATA si MAMA. Aici ne-a mers mult mai bine, eram linga rudele din partea MAMEI, nu mai luam batae pe dea geaba. Dar TATA tot dupa femei ai era ghindul si de multe ori raminea si fara bani si sufeream si noi din cauza lui, pe femei ai interesau doar cum sa-l faca sa vinda casa si sa puna mina pe bani, de fiecare data chind isi gasea o femeie TATA punea casa de vinzare, dar bine ca nu a pututo vinde ca cine stie pe unde eram acuma. Cu tinpul tata sa dus cu alta femeie si ma lasat in grija lui fratele meu, am pierdut toate puterile mele, in prezent de-abia mai ridic lingura pina la gura sa mananc obosesc foarte repede si stiu ca vin si zile mai grele, si ma intreb, DOAMNE cu ce am gresit eu asa mult? ca sa sufar asa mult, sa nu am si eu vreo bucurie cat de mica, cand am speranta de mai bine, atunci e mai rau. Eu lacuiesc in loc. BOGATA JUD. CLUJ, intr-o casa grav avariata care e toata crapata si foarte posibil sa se dirime in cativa ani. Are mare nevoie de reconsolidare pereti sunt foarte slabi din cauza crapaturilor, iarna este foarte greu eu sunt foarte sensibil la frig mie frig tot tinmpul, vara este bine pentru. mine. Eu locuiesc cu fratele meu este insotitorul meu, el are grija de mine ai este si lui foarte greu, eu sunt in gradul 1 nu pot face nimic fara ajutorul lui. Venitul nostru este de 750 ron pe luna, uneori mai merge fratele meu la lucru cu ziua si atunci stau singur in casa 12-13 ore pina vine el acasa e foarte greu pentru. mine dar nu am de ales.Din cauza boli de care sufar obosesc foarte repede, pana eu mananc mi se raceste mincarea in farfurie.Din cauza REUMATISMULUI, cand se schimba vremea am dureri ingrozitoare, in general am tot timpul dureri, dar cand se schimba vremea imi este foarte rau, uneori imi doresc sa mor, ca sa scap de atatea dureri Am nevoie de tratament, pe zii ce trece imi este tot mai rau si vin zile tot mai grele, de asta sunt foarte sigur. Sperante de mai bine, nu prea mai am.Pentru noi toate sarbatoriile sunt ca niste zile obisnuite, pentru ca de-abia ne ajung bani de pe o luna pe alta cu mari sacrificii, cel mai greu e in perioada de iarna, imi e frig toata ziua si picioarele imi sint reci si de cele mai multa ori ma si doare picioarele da atita frig, doar noaptea mi se mai incalzesc picioarele sub plapuma. Am nevoie de caldura dar gazul e foarte, foarte scump si chind este foarte frig afara gazul nu mai are putere si platim o gramada de bani pe gaz si tot nu avem caldura in camera. Stam intr-o singura camera tot din cauza frigului .Fratele meu e bugetar si iau taiat si din salar,(80 ron ) iarna asta o sa o ducem si mai rau. Va rog sa ne ajutati si pe noi, cum sint sigur ca ati ajutat si pe alti oameni nevoiasi. Ar mai fi multe de povestit dar din cauza boli obosesc foarte, foarte repede. Poate vom avea ocazia sa vorbim personal sa-u la tell; 0743622372 …..multa sanatate
EGYD PETRU ZOLTAN
STR. ATELIERULUI NR. 50
LOC. BOGATA COM. CALARASI
JUD. CLUJ
Iata conturile ;
RO 71 RZBR 000006010019118 in lei
RO 33 RZBR 000006010019123 in euro
Deschis la RAIFFEISEN BANK sucursala Turda

Raiffeisen BANK (BIC/SWIFT: RZBRROBU )
Titular de cont ; EGYED PETRU ZOLTAN
Contact
Tel 0743622372
e-mail zoltybogata@yahoo.com
site http://zoltybogata.wordpress.com

SURSE: http://zoltybogata.wordpress.com/
http://zamfirpop.com/blog/2010/10/06/ce-ne-facem-cu-tine-zolty/

3 comentarii:

  1. Mulţumesc pentru acest prim gest. Zolty are nevoie de mai mult decât compasiunea noastră! Cine îi duce ceva alimente? Cine ne ajută să-i cumpărăm un pat etajat (ca fratele lui să nu mai doarmă în altă cameră sau pe un fotoliu-pat)? Cine îl ajută cu nişte acumulatări mai buni pentru cărucior? Cine îl ajută cu un abonament la internet? ... Sunţi-l şi spuneţi-i o vorbă bună. Şi acesta este un ajutor!

    RăspundețiȘtergere
  2. ms pt k ai postat povestea mea

    RăspundețiȘtergere
  3. http://zamfirpop.com/blog/2010/10/25/leat-duit-zolty/

    RăspundețiȘtergere